دانلود فیلم Roma 2018 (رم)

پخش آنلاین
  • English Excerpt
خلاصه داستان

فیلمی در مورد زندگی یک خانواده از طبقه متوسط مکزیک در اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰.

A story that chronicles a year in the life of a middle-class family in Mexico City in the early 1970s.

اضافه شدن انکود جدید PSA 10bit 13 بهمن 1397
اضافه شدن پخش آنلاین با زیرنویس فارسی 03 بهمن 1397
دانلود
مقالات و اخبار
تریلر
لینک های دانلود 480p 720p 1080p 2160p

کيفيت: WEB-DL 1080p

حجم: 6.72 GB

رزولوشن: 1920x1080

انکودر: STRiFE

کيفيت: x265 WEB-DL 1080p

حجم: 2.35 GB

رزولوشن: 1920x808

انکودر: PSA

کيفيت: WEB-DL 720p

حجم: 2.70 GB

رزولوشن: 1280x536

انکودر: STRiFE

کيفيت: x265 WEB-DL 720p

حجم: 1.28 GB

رزولوشن: 1280x536

انکودر: PSA

کيفيت: WEB-DL 720p

حجم: 1.05 GB

رزولوشن: 1280x536

انکودر: MkvCage

توضیح: REPACK

کيفيت: WEB-DL

حجم: 62.45 MB

توضیح: صوت نسخه اصلاح شده

ارسال دیدگاه جدید

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربریتان شوید یا عضو سایت شوید.

دیدگاه های ارسال شده

LSW پروفایل 27 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

مرسی generalhd قشنگ جواب میدی. مشکل اینجاست که اگه به اینجور آدما بگی فیلم ارباب حلقه ها میگن این چرت و پرتا چیه میبینی ولی اگه بگی خانه دوست کجاست میگن شاهکار سینما

(1)(0)
نمایش دیدگاه
pardisamiri.98 پروفایل 26 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

یکی از بهترین فیلم های سالهای اخیر به جرات! آلفونسو کوارون در یک کلام استادی خودش رو در کارگردانی نشون داد! هر صحنه فیلم که زندگی خیلی عادی یک زن خدمتکار در مکزیکه، میتونه یک عکس بی نقص باشه! فیلم برداری فوق العاده و بازیهای بی نظیر و صحنه هایی که هر کدومشون کاملا فکر شده در فیلم قرارداده شدن! اینکه این فیلم به این حد شخصی برای کوارون، تا این سطح عالی و قابل درک و لمس برای مخاطبینش بود تبدیلش میکنه به یک شاهکار! اگر سینما رو به خاطر سینما دوست داشته باشید عاشق این فیلم میشید قطعا ولی اگر اهل فیلم های تجاری هستید توصیه میکنم نبینید!

(0)(2)
نمایش دیدگاه
muhammadkhaloie1 پروفایل 23 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

هرکی یه نظرو سلیقه ای داره اونایی که زیاد فیلم میبینن و خوب فیلم میبینن دیگه همچی سینما براشون سرگرمی های زود گذر نیست و از بقیه جنبه های سینما هم لذت میبرن این فیلم هم جذابیت های خودشو داره و طرفداراشو سرگرم نگه میداره

(1)(1)
نمایش دیدگاه
muhammadkhaloie1 پروفایل 23 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

یه فیلم درام فوق العاده واقعا نسبت به بقیه فیلمای امسال یه سرو گردن بالا تره و این فیلم واقعا تلاش خودشو کرده تا یه چیز متفاوت نشونمون بده نسبت به بقیه فیلمای امسال 7 بهش میدم از 10 در ضمن صدا برداری عالیم داره.

(1)(1)
نمایش دیدگاه
Survick Dal پروفایل 19 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

هنوز “سوگلی” رو ندیدم، ولی با اختلاف، بهترین فیلمی بود که امسال دیدم.
در مورد آلفونسو کوارن، یه سری میگن فیلمسازی هست که افت کرده، فیلم جدیدش داستان نداره، فیلم که نباید هنری باشه، فیلم جنبه ی سرگرمیش اهمیت داره، عزیزی که اینجوری حرف می زنی، همه ی فیلمسازها که نمیان واسه دل شما فیلم بسازن. فیلمساز یا سینماگر یا هنرمند، واسه دل خودش کار می کنه، نه واسه شما. من که حسابی از دیدن فیلم لذت بردم، اینکه چطور مارو وارد زندگی یه کارگر کرد و دغدغه های روزمره اش و تبدیل به یه اتفاق بزرگ کرد واقعا بی نظیر بود. از طرفی، اینکه چطور خانوم خونه، یعنی همون سرکارگر، مشکلاتی رو تجربه کرد، اتفاقات و تصمیم هاش رو تحت تاثیر قرار داد، همه و همه یه اثر فوق العاده، یه فیلم خوب و ساختن.

(4)(3)
نمایش دیدگاه
LSW پروفایل 17 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

اصلا واژه هنری بودن یا نبودن یک فیلم رو درک نمیکنم چرا هنوز متوجه نیستین که سینما اول سرگرمی بعد به بعدهای دیگش که یکیش هنر باید پرداخت بشه.
اگر یک فیلم بتونه در درجه اول شمارو بشونه پای فیلم موفق بعد با هنر شمارو سرگرم کنهگ

(1)(5)
نمایش دیدگاه
Survick Dal پروفایل 19 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

مسئله اینه که سرگرمی یه تعریف فردیه، به شخصه خودم لذت میبرم و سرگرم میشم از فیلمایی که محتوا دارن، نه فیلمای پوچ که صرفا برای سرگرمی عام ساخته میشن. این فیلم هم از خیلی جهات تونست توجهم و جلب کنه. لازم نیست که همه ی کارگردانا سریع و خشن بسازن که یه گروه لذت ببرن. ما هم به سینما علاقه داریم، به محتوا هم علاقه داریم، کسی هم که دوست نداره، می تونه منتظر انتقام جویان جدید باشه، چند ماه دیگه می تونه ببینه و حسابی سرگرم بشه و نظرات طلاییش و زیر اون فیلم بنویسه.

(2)(2)
نمایش دیدگاه
LSW پروفایل 26 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

همین که فکر میکنی فقط فیلمایی که خودت میبینی ارزش دارن کافیه تا متوجه بشیم با چه کسایی طرفیم

(1)(0)
نمایش دیدگاه
mr-ebrahimizade پروفایل 18 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

مشکل اینجاست که هنر مقابل سرگرمی نیست بلکه لذت وسرگرمی برابر با هنره وسینما ذاتا هنره،حالا ممکنه این لذت حسی یا تعلیقی باشه و ممکنه لذت ناب فهمیدن باشه که هر دو قابل احترام هستن

(3)(1)
نمایش دیدگاه
mr-ebrahimizade پروفایل 15 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

متاسفانه فیلم به دام فمینیسم می افته و این اساسی ترین مشکل فیلمه،اما من فیلم رو دوست داشتم ، این فیلم در میان اینهمه مضخرفات که نامزد اسکار میشن واسکار میگرن فیلمیه که داره والایش یک دختر که در فقر بزرگ شده که تقریبا یک شخصیت ملموس هست رو نشون میده،فقط رنج باعث والایش میشه و برخلاف فکر بعضی ها اصلا با راحتی به دست نمی آید و این اصلا مازوخیستی نیست.از این لحاظ این فیلم انسانیه و این هوشمندانه بهش پرداخته شده نه خیلی دم دستی که اگه بود به ضدش تبدیل میشد من اصلا معنی فیلم هنری رو نمیفهمم که بعضی ها میگن مسلما هر فیلمسازی علاقه ای داره وعلاقه مندان به خودش و به جز یکسری مزخرفات همه ی اینها هنرن از فیلم های بسیار سرگرم کننده ریدلی اسکات،تا فیلم های پر مغز برگمان و هزاران مثال دیگه

(4)(2)
نمایش دیدگاه
flyfree پروفایل 9 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

فیلمش خیلی غمگینه؟ با مامانم همیشه فیلم میبینیم اگه خیلی غمگینه نبینیم

(1)(0)
نمایش دیدگاه
ruasoftt پروفایل 13 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

کی گفته غمگینه لابد فکر کردی چون سایه و سفید هست باید غمگین باشه

(0)(1)
نمایش دیدگاه
flyfree پروفایل 13 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

نه بخاطر این نبود, بخاطر خلاصه داستانش این فکرو کردم

(1)(0)
نمایش دیدگاه
Majik پروفایل 7 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

قبلا نظرمو درباره فیلم گفتم اما از اونجایی که در اینجا و جاهای دیگه عده‌ای فکر میکنن هرکسی از فیلم خوشش نیومده فیلمو درک نکرده و یا درکی از هنر نداره، خواستم توضیحات بیشتری بدم.
دوستان این مدل جملات هیچ حد و مرزی ندارن، با این منطق آدم‌هایی که بدترین فیلم‌های تاریخ رو ساختن میتونن به همه بگن که فیلمو درک نکردن. این وظیفه کارگردان هستش که فیلمو جوری بسازه که بیننده بفهمه، تو این مسیر هرکسی دانش یا درکش بیشتر باشه میتونه تبدیل به مخاطب “خاص” بشه، فیلم یک ضرب نمیتونه برای مخاطب خاص ساخته بشه، بعضی از مخاطبینِ عام فیلم میتونن مخاطب خاص بشن. قطعا گنگ بودن و با علامت سوال از فیلم خارج شدن برای هیچ فیلمی مزیت نیست. سینما چیستان و معما نیست. شما هیچوقت نباید نوک پیکان رو سمت تماشاچی بگیرید، باید همیشه پشت تماشاچی باشید. وظیفه منتقدین هم همینه، منتقد طرفِ تماشاگره هرچند در سال‌های اخیر این وظیفه رو فراموش کرده و رفته سمت فیلمساز. دیروز فیلم هالووین رو دیدم و بسیار بسیار بسیار تاسف خوردم از اینکه از منتقدین نمره ۶۷ گرفته، واقعا ۰ هم زیادش بود، از اون طرف به ونوم نمره ۳۵ دادن در صورتی که هرچند اصلا فیلم خوبی نیست اما میتونست تا ۵۰ رو بگیره. صحبت از “درک کردن” فیلم بیشتر از فرم به موضوع برمیگرده، در صورتی که در سینما موضوع مهم نیست، نحوه نشون دادن موضوع(فرم) مهمه. اگر قراره نشون بدی فیلمش خوبه باید از فرم فیلم صحبت کنی. به نظر من تعصب داشتن روی “هر” فیلمی مسخرست. فیلم اگر خوب باشه اول از همه به خود بیننده حال میده پس چه دلیلی داره دعوا کردن با کسی که فیلمو دوست نداشته؟ تو که لذتتو بردی. یادم میاد وقتی فیلم Apartment رو دیدم تا چند روز حالم خوب بود، انقدر که این فیلم ساده، بسیار دلنشین و البته عمیق بود. به نظرم اگر کسی از آپارتمان لذت نبره خودش ضرر کرده، منکه حالمو کردم:))
برگردم به “روما”. دوستان واقعی بودن یا واقعی نبودن برای هیچ فیلمی مزیت نیست. همونطور که موضوع مزیت نیست. فقط و فقط نحوه نشون دادن موضوع(فرم) مهمه. وقتی دیدم “روما” برای فیلمنامه نامزد اسکار شده میخواستم سرمو بکوبم به دیوار. کدوم فیلمنامه؟ نه شخصیت داره، نه اتفاق، نه نقطه عطف، نه محله‌ی “روما”، هیچ هیچ هیچ. راه رفتن، جارو کشیدن، دنبال سگ دویدن، اینا فقط وقتی “میتونه” دراماتیک باشه که ما یک “شخصیت” خاص داشته باشیم، اون موقع راه رفتن و بقیه رفتاراش هم مخصوص خودش میشه و شاید دراماتیک. شما امکان نداره لیوان شیر جان رنو در فیلم Leon رو فراموش کنید، امکان نداره پله‌های فیلم Wrong Man رو فراموش کنید، اونا قسمت مهمی از شخصیت و خود فیلم بودن، اینجا اما هیچ چیزی قصه نداره، نه سگ قصه داره، نه بچه‌ها نه زن‌ها. هیچ چیزی دراماتیک و خاص نیست. صحنه آتش سوزی فارغ از چرت و بی‌ربط بودنش، نمیتونه جزئی از یک کل بشه، کمکی به شخصیت پردازی فیلم نمیکنه، بیشتر یک نقاشی برای کادو دادن به منتقدینه. دوربین و البته فیلمنامه همیشه فاصلشونو با شخصیت‌ها حفظ میکنن، به نظر من خود کوآرون هم میدونسته خدمتکار بدبختشون قصه‌ی دراماتیکی نداره، بخاطر همین سعی کرده با فیلمبرداری و نقاشی و سکانس‌های هنری- بسیار بی‌ربط به شخصیت پردازی- فیلمشو پر کنه. مجدد دوست دارم بگم که واقعی بودن برای هیچ فیلمی مزیت نیست. اجازه ندید شما رو با همچین لغاتی فریب بدن. این دقیقا همون روشیه که کوآرون میخواد شما رو فریب بده. من حتما به خودم افتخار می‌کنم که با این فیلم سرم کلاه نرفته.

(15)(3)
نمایش دیدگاه
ruasoftt پروفایل 28 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

فیلم جدید اقای کوارون فوق العاده بود
با توجه به کارهای قبلیش اصلا انتضار چنین کار فوق العاده ای رو از ایشون نداشتم و امیدوارم این مسیر رو ادامه بدن
بعضی از صحنه های فیلم فوق العاده زیبا و احساسی بو مثل صحنه های کنار دریا و اتش سوزی جنگل…
فیلم واقعا ساده روایت میشه و پیچیدگی خاصی نداره.
نماها زیبا و چشم انداز هستند به گونه ای که من خیلی وقت بود چنین فیلم شاعرانه و زیبایی ندیده بودم
(کلا با دیدن این فیلم از فرهنگ مکزیک خوشم اومد)امیدوارم اقای کوارون بازم فیلم های این چنینی بسازه تا کارگردان های دیگه هم سر عقل بیان و از فیلم های مسخره ابرقهرمانانه دست بردارند چرا که در زندگی واقعی قرار نیست هیچ ابر قهرمانی یا هیچ جان ویکی یا هیچ لوگانی باشه این فیلم های فقط برای سرگمی هستند اما در این میان فیلم های هم هستند که جز هدر دادن وقت. نگاه کردنشون لذت بخشه و ادم لذت میبره وقتی تماشاشون میکنه

(7)(14)
نمایش دیدگاه
Fatemeh Eizadpanah پروفایل 4 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

به این دلیل دیسلایک گرفتی
«با توجه به کارهای قبلیش اصلا انتضار چنین کار فوق العاده ای رو از ایشون نداشتم»
چون اینجا همه «جاذبه 2013» رو دیدن

(5)(1)
نمایش دیدگاه
ruasoftt پروفایل 30 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

نتایج رای اونایی که دیسلایک کردن فیلم و درک نکردن
انواییم که لایک کردن درک کردن

(1)(13)
نمایش دیدگاه
ruasoftt پروفایل 1 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

خوبه همه فیلم های که برا رده سنیشون نیست نگاه میکنن

(0)(3)
نمایش دیدگاه
Majik پروفایل 1 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

یه روز یه بابایی میره تیمارستان، می‌بینه تو حیاط تیمارستان دیوونه‌ها صف کشیدن میرن به یه سوارخ تو دیوار نگاه میکنن بعدش میان آخر صف تا دوباره برن به سوراخ نگاه کنن. کنجکاو میشه میره تو صف می‌ایسته نوبتش که میرسه نگاه میکنه می‌بینه تو سوراخ هیچی نیست! به یکی از دیوونه‌ها میگه آخه من هیچی تو سوراخ ندیدم که! دیوونه میگه مرد حسابی چند ساله ما تو سوراخ نگاه می‌کنیم هیچی ندیدیم تو میخوای با یه بار نگاه‌کردن چیزی ببینی؟

(15)(1)
نمایش دیدگاه
lostalien پروفایل 13 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

:))))))))))

(1)(1)
نمایش دیدگاه
mim.you پروفایل 23 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

پسرفت، پسرفت و پسرفت.
اینکه کوارن بعد از «جاذبه» این فیلم رو ساخته واقعن جای تعجب داره.
ببینید، من قبول دارم این کار هنریه اما ما باید سینمای هنری رو ببینیم. درباره نماهنگ یا مستند که صحبت نمیکنیم. اینکه کل کار رو تو فیلمبرداریش خلاصه کنید واقعن بی انصافیه، یه داستان ساده، شخصیتا معمولی، شیوه روایت معمولی، نه نقطه عطفی و نه چیزی. میگم که، ما قرار نیست تابلو نقاشی ببینیم قراره فیلم ببینیم.
متاسفانه با توجه به کارهای قبلی کوارن، این فیلم به شدت ضعیفه.
۶/۱۰
بعضیا هم فقط به جوایز نگاه میکنن نه به فیلم.

(12)(4)
نمایش دیدگاه
ruasoftt پروفایل 28 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

دوست عزیز اتفاقا فیلم فوق العاده بود بعضی فیلم ها هدفشون نشان دادن زندگی واقعی هست
قرار نیست به دید فیلم های ابرقهرمانه یا جان ویک یا…. پای این فیلم بشینید.
اگر دنبال هیجان هستید ژانر دیگه ای رو نگاه کنید این فیلم هدفش چیز دیگه ای بود که شما حالا با دید خودت 6 میدی که کار غیر منصفانه ای هست من خیلی فیلم های دیگه هنر میشناسم که بعضی افراد بیهوده نمر دادن و امتیازشون پایین شده پس اگر از سبکی خوشتون نمیاد نگاه نکنید و سطح فیلم رو با صحبتاتون پایین نیارید

(3)(9)
نمایش دیدگاه
mim.you پروفایل 29 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

یه جوری میگی انگار ما تا حالا فیلم درام ندیدیم و فقط شما دیدی، تا حالا فیلم هنری ندیدیم فقط شما دیدی، وقتی شما فرق نقطه‌ی عطف تو فیلمنامه رو با هیجان درک نمیکنی چی میشه بهت گفت؟!
بعدم درباره زندگی واقعی میگی، مگه قراره مستند ببینیم؟! ما از زندگی واقعیمون که به شدت کسالت باره فرار میکنیم و به فیلما پناه میاریم تا حداقل چیز جدید رو تجربه کنیم.
درام خوب یه درام همه چی تموم باید باشه (خارجی زبان برات نام میبرم : عشق سگی، سوختگان، بیوتیفول، شکار، دست نیافتنی ها، la Hain، سه گانه رنگ، املی)، نه اینکه ورداری زندگی کسالت بار خودت و خانوادتو فیلم کنی، یکم چاشنی فیلمبرداری حرفه‌ای قاطیش کنی، از شرایط سیاسی‌ای که ترامپ علیه کشورت، ینی مکزیک درست کرده استفاده کنی، بعد یه فیلمی که هیچ سر و تهی نداره بدی به خورد مردم.
بعدم هرکس نظری داره، هر کس هر فیلمی رو دلش بخواد می‌بینه، منم حرف غیر منطقی‌ای نزدم، فقط امتیاز دادم. همینجوری که تو میدی. پس به امتیازی که من دادم نگو غیر منصفانه همینجوری که من به امتیازی که تو میدی نمیگم. امیدوارمم یاد بگیری دیگه تو نظر دادن کسی دخالت نکنی.

(9)(0)
نمایش دیدگاه
ruasoftt پروفایل 30 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

فیلم اصلا زندگی کسالت باری نبود اولا…
دوماً شما اگر از فیلمی خوشتون نمیاد یه نظر ساده کافیه نه که اینجوری سرکوبش کنی…
درضمن من درام خوب فیلم های مثل شوالیه جام ها یا درخت زندگی یا طعم گیلاس یا همین رما هستند اگر قرار باشه همیشه در زندگی دنبال فرار باشیم بجای روبرو شدن با مشکلات که وضع مشخصه ،میدونی مشکل ما اینه که عادت کردیم …

(0)(7)
نمایش دیدگاه
mim.you پروفایل 30 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

«یه نظر ساده» ؟! خوبه والا، تو نظر دادن آدمم دخالت میکنن. باشه آقا این فیلم عالیه، همه کسایی که از فیلم ایراد میگیرن مشکل دارن. ما با شاهکار قرن ۲۱ رو به رو هستیم اصن.
«یه نظر ساده»🤣، خخ. ببینید دوستان اگه فیلمی از نظرتون بد بود، تکرار میکنم، از نظر خودتون، نگید اون فیلم بده، بلکه یه نظر ساده بدید، مثلن بگید هوا تو فیلم خوب بود، آب دریا شور بود. چون هستن کسانی که تحمل شنیدن نظرات منفی رو ندارن، نه از عوامل فیلم، نه کارگردان، نه بازیگر، بلکه یه بیننده دقیقن مثل شما. اونا حق دارن فیلم رو شاهکار و فوق العاده بدونن اما ما حق نداریم بگیم فیلم بد بوده.
به این طرز فکرتون فیلم نبینید تورو خدا.

(5)(1)
نمایش دیدگاه
ruasoftt پروفایل 1 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

دوست عزیز بعضی فیلم ها هستن برای درکشون ساده نیست قرار نیست هرکس از راه برسه فیلمو نگاه کنه خوشش بیاد ولی خوب اینجوری با نظرات یک فیلم هنری رو فقط بخاطر اینکه درک کردید پایین بیارید کار اشتباهی هست…
درضمن نظر ساده به نظر میگن که فقط بگید خوشم نیومد نکه بیاید تحلیل کنید فیلمو از نظر خودتون(وقتی که درکش نکردید)تحلیل کردن دانش میخواد بچه بازی که نیست…
یا به فرض شما یک فیلمیو درک نکردید همینجوری نیاید نظر بدید برید چندتا مطلب بخونید بعد که فهمید دیدگاه تون چقدر بچه گانه بوده خنده تون میگیره

(0)(8)
نمایش دیدگاه
naghashbaashi پروفایل 24 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

متاسفانه نگاه فرمالیستی به اثر همین میشه. از هیچی میخواد یه چیزی دربیاد که نمیشه.

(3)(1)
نمایش دیدگاه
Majik پروفایل 12 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

میگن فیلم تموم میشه اما بیننده هنوز درگیره این جزو همون فیلماست. این بار درگیر فیلم نیست، درگیر جوایزیه که فیلم گرفته و قراره بگیره. مدام باید از خودت بپرسی چرا باید محبوب منتقدین باشه؟ هرچی فکر کردم دلیلی جز مکزیکی بودن فیلم و دشمنی ترامپ با مکزیکی ها پیدا نکردم. آلفونسو کوآرون یکی از باهوش ترین آدم های دنیاست که تونسته سر این همه منتقد در سراسر دنیا رو کلاه بگذاره. اسم فیلم باید این میبود: چگونه یک داستان بسیار غیر دراماتیک 5 دقیقه ای رو در 130 دقیقه تعریف کنیم؟
فیلم فقط کارگردانی و فیلمبرداری داره. هی سعی میکننده خودشو به رخ منتقدین بکشه!! بیننده عادی گول نمیخوره. فیلمنامه و مهمتر از اون شخصیت نداره. 99 درصد آدما رو که کاملا هیچی دربارشون نمیفهمیم، یه دونه آدم هم فقط و فقط یه ذره دربارش میبینیم. کل شخصیت پردازی فیلم همینه. فیلم مثل پرنده‌ایه که به همه جا یه نوکی میزنه اما در نهایت غذایی گیرش نمیاد! وای خدا چه جمله ی خفنی گفتم! منتقدین میشنیدن منو نامزد بهترین فیلمنامه میکردن!!!
حالا اسم فیلم چرا روما باشه؟ مادرید، تورین، مونیخ، کلن یا هر اسم دیگه ای نمیتونه باشه؟ ما چقدر محله‌ی کوآرون اینا رو تو فیلم میشناسیم؟ فیلم ناامید کنندست، جوایزش ناامید کننده تر. متاسفانه این جوایز بقیه آدم‌های قصه گو رو هم جذب خودش میکنه و در آینده سینما میره به سمت همین قصه های دو خطیه 130 دقیقه‌ایه کشدار. هرچند که تا الآنشم رفته. برای من فیلم فقط 5 دقیقه بود. سکانس بیمارستان خوب در اومده بود. فقط و فقط همین.

(18)(6)
نمایش دیدگاه
masnik50 پروفایل 21 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

دوست عزیز اگر فیلم به مذاق منتقدین خوش اومده فقط پس اون 400 هزار نفری که به فیلم نمره 8.1 دادند همشون منتقد بودند آیا یا مردم عادی؟

(1)(7)
نمایش دیدگاه
Majik پروفایل 22 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

۴۰ هزار نفر رای دادن نه ۴۰۰ هزار نفر. که فکر میکنم درصد زیادشون مکزیکی باشن. به مرور رنکش پایین میاد. قطعا ممکنه مردم عادی هم خوششون بیاد اما من فکر میکنم فیلم اگر برای مردم عادی ساخته میشد حداقل با تدوین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کوتاهتر میشد.

(6)(3)
نمایش دیدگاه
Sky Walker پروفایل 14 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

هوز فیلم رو ندیدیم ولی با این انتقادات شما مجاب شدم که حتما ببینمش!
مرد پرنده ای شاهکار بود. مشکل شما اینه که فقط قصه گویی دوست دارید و طبیعتا چیز هایی که خارج از چاچوب خودتون هستند رو نمی پذیرید. قصه گویی رو ادبیات در سطحی بسیار بالاتر از سینما انجام میده. ولی تو سینما میشه کارهای منحصر به فرد تری کرد (نه اینکه لزوما اصلا داستان نداشته باشه). مثالش میشه شاهکار های در سینمای تجربی مثل F for Fake ، Jeanne Dielman 23, Quai Du Commerce 1080 Bruxelles ، Elephant ، Russian Ark و…

(4)(9)
نمایش دیدگاه
iranbahar پروفایل 18 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

من فیلم رو ندیدم ولی دوستمون راست میگه سینما باید سرگرم کننده باشه نه اینکه فلسفه بافی کنه حتی اگه از یه موضوع جدی یا تلخ قراره فیلم ساخته بشه باید بیننده عادی رو جذب خودش کنه

(4)(4)
نمایش دیدگاه
Majik پروفایل 15 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

امیدوارم زودتر فیلمو ببینید و تو همین صفحه نظرتونو بگید.
“مشکل شما اینه که فقط قصه گویی دوست دارید و طبیعتا چیز هایی که خارج از چاچوب خودتون هستند رو نمی پذیرید.”
یادم نمیاد جایی گفته باشم فقط اگر قصه خوب باشه یعنی فیلم خوبه. همه اجزای فیلم باید خوب باشن. این فیلم فقط قاب بندی، فضا سازی و “نقاشی” داره! فیلمنامه رو به طور کامل از فیلم حذف کرده. اون Birdman که شما مثال زدی کللی قصه داشت و شخصیت مایکل کیتون هم مانور زیادی روش شده بود، فیلم شخصیت داشت.
سینما هم یه قواعدی داره. سینما آش شله‌قلم‌کار نیست که هرچی دستت رسید توش بریزی. اگر هرچی دستت میاد توش بریزی مزه هیچی نمیده. درست مثل همین روما. ای کاش میشد بعضی از موضوعات فیلم رو اسپویل کنم اما فیلم برعکس چیزی که دوست داره باشه، واقعا درباره هیچی نیست. همه چیز گفتن هیچ نگفتنه. به نظر من سینما یعنی یک چیز ساده اما عمیق. این فیلم سادست اما اصلا عمیق نیست چون شخصیت نداره، چون قصه خاصی نداره، به هر چیزی یک دستی میکشه و بعد فراموش میکنه. واقعا چرا قصه خدمتکار کوآرون‌اینا باید برای بیننده جذاب باشه؟ فیلمنامه دراماتیک نیست. دوباره میگم فیلم نقاشی و فضاسازی داره اما فرق سینما با نقاشی هم همین فیلمنامست. بله، روما اگر یک نمایشگاه نقاشی بود اثر خوبی بود! از بین فیلم‌هایی که مثال زدی فقط الفنت رو دیدم، هرچند شخصیت نداشت اما حداقل روی “یک موضوع” تمرکز کرده بود. مصداق همه چیز گفتن و هیچ نگفتن نبود.

(4)(2)
نمایش دیدگاه
Abbas.abd_513 پروفایل 12 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

کسانی که میخان ببینند فیلم سیاه سفید هست هیجان انچنان خاصی نداره فیلمنامه قشنگی نداره ولی از نظر قاب بندی و فیلمبرداری خوبه در کل من باهاش حال نکردم

(13)(5)
نمایش دیدگاه
amirhossein پروفایل 14 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

توصیه میکنم شما سریع و خشن نگاه کن ، دواین جانسون تو فیلم برات وزنه بزنه حال کنی…کلی هم هیجان داره…

(6)(23)
نمایش دیدگاه
generalhd پروفایل 14 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

قرار نیس هرکی نظرش در مورد یه فیلمی با تو یکی نیست رو مسخره کنیو بگی سریع خشن نگاه کن بعدم فک کنی خیلی خفن‌تر از بقیه‌ای چون فیلمای فلسفی و اسکاری و غیر عامه پسند میبینی

(25)(3)
نمایش دیدگاه
AminDL پروفایل 6 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

#نظر_شخصی
من کاری ندارم که کوارون این فیلمو بر اساس زندگی خدمتکارشون ساخته،من داستان میخوام.از صرفا قاب بندی فیلمی در نمیاد.فیلم میتونه نمای زیبا نداشته باشه اما با فیلمنامه خوب به یه فیلم خوب تبدیل بشه،ولی برعکسش غیر ممکنه.چیزی که تو این فیلم شاهدش بودیم.فیلمساز با یک نمایش خوش رنگ و لعاب(به ظاهر)میخواد بیننده رو اغوا کنه..درحالی که از درون تقریبا خالیه.شخصیت پردازی های نصفه نیمه،کاراکتر های اضافی(مادربزرگ و یکی دوتا از بچه ها) سکانس های اضافی که هیییچ کمکی به پیشبرد داستان نمیکنه،مکثهای بی مورد و … فیلمهای بسیار قویتری از این فیلم امسال هست.من جمله فیلم the guilty از نامزدهای خارجی زبان امسال..کارگردان دانمارکی با فقط لوکیشن و با تکیه بر قصه شاهکاری ساخته فراموش نشدنی و اصلا نیازی به فریبکاری نیست.
و درنهایت یک فیلم معمولی ۵/۱۰

(13)(6)
نمایش دیدگاه
moeinrsl پروفایل 8 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

مثله فیلمهای شخصیت محور برگمان یا پولانسکی که داستانی ندارن اما شاهکارن و بسیاری مثالهای دیگر
در تاریخ سینما بیشمار فیلمهای مهمی است که داستان ندارند. مثل رنگ انار پاراجینف یا تشریفات برگمان
هم نظرم با شما در مورد رم چون من هم دوست نداشتم فیلمو اما اینکه فیلم اگر داستان نداشته باشه خوب نیست گزاره درستی نیست

(6)(8)
نمایش دیدگاه
AminDL پروفایل 9 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

فک کنم یه توضیحی باید بدم.منظورم از داستان،فیلمنامه بود که حالا یک نوع فیلمنامه داستان گویی هستش. و اشتباه بنده بود که مبهم صحبت کردم و جزء رو کل در نظر گرفتم.وگرنه خب مشخصه فقط نوعی از سینما داستانگوییه.و فیلمای که بجای پرداختن به عالم درون،به جهان درون انسان میپردازند مثل پرسونای برگمن(نقاب شخصیتی)و قوی سیاه ارنوفسکی(سایه شخصیتی)،فایت کلاب(سایه) و…
روی جدی سینما هست که شخصا بشدت میپسندم
ولی مشکل اینجاست که roma تقریبا نه کاراکتر قوی داره و نه داستان.ینی فیلمنامه رو هواس تقریبا..که جلوه های بصری درخشانش نتونست فیلمو نجات بده

(7)(0)
نمایش دیدگاه
moeinrsl پروفایل 13 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

بله متوجهم در کل سوی فرمیک فیلم آنچنان غلبه داره به مضمون که برای مخاطب عام سینما خسته کننده و عاری از هیجان شده ولی نسبت به فیلم ضعیفی مثل جاذبه قدم بسیار رو به جلویی حساب میشه

(3)(6)
نمایش دیدگاه
Arya le reveur پروفایل 6 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

تا جایی که من با سینمای کوارون آشنایی دارم، متوجه شده‌ام که از تجربه کردن ژانرها و موضوعات متفاوت واهمه‌ای نداره و خب این رو می‌شه از سیر تکاملی‌اش طی سال‌های فعالیت‌اش هم فهمید؛ از کمدی اروتیکِ و مادرت هم همچنین تا کارگردانی یکی از قسمت‌های مجموعه‌ی هری پاتر و پساآخرالزمانیِ فرزندان انسان و علمی-تخیلیِ نفسگیر گرانش؛ حالا این‌بارم دست به تجربه‌ی جدیدی زده، یک درام سیاه‌وسفید برآمده از دوران کودکی‌اش که از این حیث می‌شه روما رو شخصی‌ترین کارش هم به حساب آورد. اما چیزی که روما رو حتی ویژه‌تر هم می‌کنه، نگاه کوارون به جامعه‌ایه که زن‌ها همیشه جایگاهی پایین‌تر از مردها داشته‌اند، اما یاد می‌گیرند که چشم به راه مردی نباشند که دست‌شون رو بگیره و کمک‌شون کنه. توی این راه تلخی می‌بینند، رنج‌وسختی هم می‌کشند اما دست از تلاش برنمی‌دارند که مردسالاری رو دور بزنند. فکر می‌کنم همین تمثیلی بودنِ شخصیت‌هاست که آن‌ها رو به دو دسته‌ی خوب و بد تقسیم کرده. بعلاوه فیلم از لحاظ فنی هم چشم‌گیر و قابل اعتناست؛ فیلم‌برداری و قاب‌بندی‌های مثال‌زدنی کوارون، میزانسن‌ها، تدوین و بازی‌های به جا، همه و همه روما رو به یکی از بهترین‌های سال تبدیل کرده =)))

(3)(5)
نمایش دیدگاه
MahdiZee پروفایل 2 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

Roma 2018
روما ۲۰۱۸

زندگی زنان مکزیک در دوران پرتلاطم دهه ۷۰ چه آرام و راحت و چه دشوار و رنج‌آور بخشی فراموش‌نشدنی در تاریخ است که آلفونسو کوارون آن را با احساساتی سرشار از مهر و عطوفت و درد به تصویر می‌کشد، تصویری سیاه‌وسفید بر روی فیلم‌برداری بسیار خلاقانه که حس نوستالژی را درون تماشاچی جریان می‌دهد.

حرکت دوربین یا بهتر بگوییم رقص دوربین در همه‌جا تماشاچی را متحیر می‌کند از دوربین ثابتِ اتاق زایمان تا دوربین چرخان در دوطبقه خانه که می‌رقصد و می‌چرخید و از همه شگفت‌انگیزتر حرکت عرضی دوربین در ساحل و دریا ما را با دوربین مدرن به فرم کلاسیک آشنا می‌کند.

صدابرداری از لحظه‌ای راهپیمایی تا صدای شکستن امواج در آن دریای متلاطم همچون موسیقی بر فیلم آن حس موردنظر را به ما می‌دهد تا تماشاچی خود را در آن محیط و در آن زمان ببینید.

رزمی‌کار عریان، رانندگی بی‌ملاحظه سوفیا، نمایش ناگهانی جرج کلونی فیلم گرانش و کثافت‌کاری آن سگ بی‌قرار همه و همه کمدی مخصوصی را بر این فیلم استوار می‌کند تا تلخی فیلم با نمکِ این صحنه‌ها گوارا شود. برای دریافت حسی متفاوت از اتاق زایمان پیشنهاد می‌کنم این فیلم را ببینید و لذت ببرید.

✍️ #نوشته_مهدی

(7)(11)
نمایش دیدگاه
baran 2017 پروفایل 30 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

فیلم داستان خاصی نداره. یک درام ساده از یک زن خدمتکار که تو یک خونواده ای مشغول به کاره.فیلمبرداری خوبی داره.
برای کسایی که دنبال هیجان هستند هیجان خاصی نداره
احتمالا جوایزی رو بگیره

(10)(6)
نمایش دیدگاه
pirhadihosein پروفایل 30 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

خسته کننده و بدون فرضیه دراماتیکی

(12)(5)
نمایش دیدگاه
vahiiid66124 پروفایل 29 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

فیلم خوبی بود اما قطعا به پای بهترین فیلمش یعنی فرزند انسان نخواهد رسید.

(7)(5)
نمایش دیدگاه
Amiroliyaei پروفایل 26 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

روما فیلمی از یک قسمت محروم جامعه که در خدمت سرمایه داری است و هر دو یعنی زن این قصه ها مورد شقاوت کسی قرار میگیرد که متاسفانه مرد است. فیلم فاقد سناریوی منسجم بوده و اکثر شخصیت ها در حد یک بعدی تجسم شده اند. خوب خوب است و بد، بد و هرگز از نقطه ی عطف عبور نمیکنند. پس نمیتوانیم آن را دارای داستان بنامیم. بیشتر یک قصه عامیانه است. محبت ها بی دلیل، خشم ها بی دلیل تر. و پایانی که به ما چیزی را نشان نمیدهد جز تهی شدگی. کارگردان این فیلم بعد از فیلم درخشان «گرانش» متاسفانه به عقیده ی من، در این فیلم تجربه ی بسیار بدی داشته است. گرچه منتقدین به دلایلی نامعلوم، بالاترین امتیاز را به فیلم داده اند.

(6)(8)
نمایش دیدگاه